Rendszeres olvasók

2011. január 25., kedd

Csavart sapka fogyasztása




8 szemből állnak a csavarások, és 7 szem van köztük rizskötéssel. Amikor elértem a magasságot a fogyasztáshoz, akkor a következő sorban a rizsminta két szélén fogyasztottam 1-1 szemet, így maradt ott mindenhol 5 szem.
Ezután fogyasztás nélkül kötöttem 2 sort, majd még egyszer fogyasztottam a rizsminta két szélén 1-1 szemet, így ott már csak 3-3 szem maradt.
Egy sort kötöttem fogyasztás nélkül.
A következő sorban a csavarásokban fogyasztottam, minden csavarásban összekötöttem 2-2 szemet, így a csavarások már csak 6 szemesek maradtak.
A következő sorban csavartam, majd kötöttem 2 sort fogyasztás nélkül.
A következő sorban a 3-3 szem rizsmintát 1-1 szemre fogyasztottam (összekötöttem a 3-3 szemeket).
A következő sorban nem fogyasztottam.
A következő sorban a csavarások 6 szemében 2-2 szemet összekötöttem, így a csavarások 4-4 szemesek lettek.
A következő sorban nem fogyasztottam.
A következő sorban csavartam.
A következő sort csak végigkötöttem.
A következő sorban a csavarások 4-4 szeméből 2-2-t összekötöttem.
A következő sort lekötöttem, majd a maradék szemeket jól összehúztam és eldolgoztam.


A többi tudnivaló:
Figyelem! A sapka kis méret, kb. 48-50 cm-es fejbőségre készült.
A fonal: 125 m/ 50 g Alpawool (60 % alpaka, 25 % merino, 15 % akril), egy gombolyag nem volt elég, de nem sok kellett a másodikból.
A tű: 3.5 és 4.5 rövid (40 cm-es) körtű, 4.5-es zoknitű

80 szemmel kezdtem, csőkötéssel kötöttem 3(!) sort, majd 1 sima, 1 fordítottal  kötöttem 10 sort. A következő sorban még a vékonyabb tűvel szaporítottam 40 szemet: 2 sima után a keresztszálból egy újabb sima (csavartan lekötni, hogy ne legyen lyuk!), ezt ismételtem a sor végéig, 120 szemnek kell lennie.

A következő sor: 8 sima a csavaráshoz, 7 szem rizsmintával, ez váltakozik 8x.

Az első csavarás 8 sor után, a többi csavarás 10 sor után, a 11. sorokban történik. A harmadik csavarás után még két sort kell kötni, és utána kezdeni a fogyasztást.

Ha valami nem világos, kérdezzetek!

4 megjegyzés:

Mázsa Viki írta...

Teljesen világos! (végre megértem ezeket a magyarázatokat, régebben, csak néztem, hogy mi van?)
Nagyon-nagyon köszönöm Dárga Ercsu! Te mindig jószívvel segítesz mindenkinek!!!
Egy nagy virtuális ölelés érte!

böbimama írta...

Kedves Ercsu!A 4.5 zoknikötőt mikor használom?
Köszi Böbimama

marywolf írta...

Ha van egy kis időd, nézz be hozzám, és tervezz még több csodát!

ercsu27 írta...

Ez egész a 4.5-tel van, csak a szegélyt kell a vékonyabbal kötni.